
DESIGNFILOSOFI
”Varje artikel i webbshoppen är en mini-hemsida”. Med det mottot utvecklade vi varje varumärkessida och varje enskild artikel i webbshoppen till en komplett landningssida, fylld med information, bilder och merförsäljning. Fokusord; Stilrent – enkelt – konverterande (sälj!)

GRAFISK UTFORMNING
Med en passepartout-orienterad designlösning kan vi presentera stora mängder information och bilder utan att det känns rörigt eller mastigt. Man får en känsla av exklusivitet, särpräglad design & att Fritz Olsson har en kärlek till sitt skrå. Vår ambition är att via detta sätt förhindra att varumärket Fritz Olsson anonymiseras i det digitala landskapet; det är varumärket Fritz Olsson som presenterar produkten, inte tvärtom.


RESULTAT
Ett sjungande gensvar från marknaden och positivt bemötande från hela Sverige. En mycket viktig del från början var att bredda, och när 75% av försäljningen online kommer utanför det fysiska butiksbeståndet innebär det att E-handeln kompletterar istället för kannibalisera på butikerna. Genomgående positiva bemötanden från kunder, leverantörer och även andra konkurrenter.
På grund av projektets omfattning kan du läsa mer om vårt arbete med Fritz Olsson i andra artiklar. När det gäller vår re-design av Fritz Olssons klassiska logotyp samt grafiska profil kan du läsa HÄR.
När det kommer till vår produktion av löpande content kan du läsa mer HÄR.
När det kommer till vår räckviddskampanj som nådde 1 miljon kan du läsa HÄR.