DESIGNFILOSOFI
Utgångspunkten var en omsorgsfull restauration av logotypen. Den förra iterationen var plågad av flertalet designmissar och var inte anpassad för ett digitalt landskap. Därtill saknades en enhetlig grafisk profil, typsnitt och riktlinjer för sociala medier. Vi knäckte knogarna, stretchade handlederna och banade fler linjer än en maratonlöpare. Resultatet ser ni nedan;








MOODBOARDS
Moodboards som bestod av wireframes från den webbshop vi höll på att bygga samt bilder vi tagit stakade ut designprocessen ytterligare.


I SKARPT LÄGE
Varumärkesplattformen förstärker Fritz Olssons digitala identitet, tydliggör kommunikationen samt cementerar vår ursprungliga ambition att det är Fritz Olsson som ska presentera de varumärken man saluför och inte drunkna i en anonymiserande platt webbshop som branschen lider av.


RESULTAT
Det kanske största berömmet vi fått är att få reagerat eller uppmärksammat förändringen annat än att Fritz Olsson konstant får beröm för hemsidan och förpackningen. En ansiktslyftning som gått på djupet utan att märkas, men som syns och känns ”Fritz Olsson”.
På grund av projektets omfattning kan du läsa mer om vårt arbete med Fritz Olsson i andra artiklar. När det gäller vårat arbete med webbshoppen kan du läsa HÄR.
När det kommer till vår produktion av löpande content kan du läsa mer HÄR.
När det kommer till vår räckviddskampanj som nådde 1 miljon kan du läsa HÄR.